Porządek obrad
1.
Otwarcie III sesji Rady Miejskiej Skoczowa IX kadencji, przywitanie radnych i gości oraz stwierdzenie prawomocności obrad.
2.
Przyjęcie porządku obrad.
3.
Przyjęcie protokołu z II sesji Rady Miejskiej Skoczowa.
4.
Raport o stanie Gminy Skoczów za 2023 rok (druk nr 68).
1.
Przedstawienie raportu.
3.
Podjęcie uchwały w sprawie wotum zaufania dla Burmistrza Miasta Skoczowa za 2023 rok (druk nr 38).
5.
Udzielenie / nie udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta Skoczowa za 2023 rok.
1)
sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Skoczów za 2023 rok (druk nr 5 został przyjęty na sesji w dniu 22 maja br.),
2)
informacją o stanie mienia komunalnego Gminy Skoczów (druk nr 6 został przyjęty na sesji w dniu 22 maja br.),
3)
opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Burmistrza Miasta Skoczowa sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Skoczów za 2023 rok (opinia została przedłożona na sesję w dniu 22 maja br., zapoznano się),
4)
sprawozdaniem finansowym Gminy Skoczów za 2023 rok (druk nr 7 został przyjęty na sesji w dniu 22 maja br.),
5)
informacją o wykonaniu budżetu Gminy Skoczów w 2023 roku (druk nr 30),
6)
opinią Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Skoczowa o wykonaniu budżetu za 2023 rok, przesłaną do Regionalnej Izby Obrachunkowej (druk nr 66),
7)
opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej Skoczowa wniosku, w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Skoczowa za 2023 rok (druk nr 67),
8)
wnioskiem Komisji Rewizyjnej do Rady Miejskiej Skoczowa o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta Skoczowa za 2023 rok (wniosek zostanie odczytany przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej).
1)
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2023 (druk nr 41).
2)
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Skoczowa za rok 2023 (druk nr 39).
6.
Informacja Przewodniczącej Rady oraz Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
7.
Informacja z działalności Burmistrza w okresie od 1 - 31 maja 2024 roku (druk nr 60).
8.
Informacja z działalności gospodarki leśnej w Gminie Skoczów za 2023 rok (druk nr 61).
9.
Raport z wykonania Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii za 2023 rok (druk nr 34).
1.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia terminu wyborów sołtysa i rady sołeckiej sołectwa Bładnice (druk nr 43).
2.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia terminu wyborów sołtysa i rady sołeckiej sołectwa Harbutowice (druk nr 44).
3.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia terminu wyborów sołtysa i rady sołeckiej sołectwa Kiczyce (druk nr 45).
4.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia terminu wyborów sołtysa i rady sołeckiej sołectwa Kowale (druk nr 46).
5.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia terminu wyborów sołtysa i rady sołeckiej sołectwa Międzyświeć (druk nr 47).
6.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia terminu wyborów sołtysa i rady sołeckiej sołectwa Ochaby (druk nr 48).
7.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia terminu wyborów sołtysa i rady sołeckiej sołectwa Pierściec (druk nr 49).
8.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia terminu wyborów sołtysa i rady sołeckiej sołectwa Pogórze (druk nr 50).
9.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia terminu wyborów sołtysa i rady sołeckiej sołectwa Wilamowice (druk nr 51).
10.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia terminu wyborów sołtysa i rady sołeckiej sołectwa Wiślica (druk nr 52).
11.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia terminu wyborów Przewodniczącego Zarządu Osiedla "Południe" oraz Zarządu Osiedla "Południe" (druk nr 53).
12.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia terminu wyborów Przewodniczącego Zarządu Osiedla "Centrum" oraz Zarządu Osiedla "Centrum" (druk nr 54).
13.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia terminu wyborów Przewodniczącego Zarządu Osiedla "Górny Bór" oraz Zarządu Osiedla "Górny Bór" (druk nr 55).
14.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia terminu wyborów Przewodniczącego Zarządu Osiedla "Za Wisłą" oraz Zarządu Osiedla "Za Wisłą" (druk nr 56).
15.
Podjęcie uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji Statutowej Rady Miejskiej Skoczowa (druk nr 37).
16.
Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również tryb ich pobierania oraz szczegółowych warunków przyznawania usług sąsiedzkich, ich wymiaru, zakresu i sposobu rozliczania wykonywania takich usług (druk nr 40).
17.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia stawki za jeden kilometr przebiegu pojazdu (druk nr 35).
18.
Podjęcie uchwały w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub na roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, nie stanowiącym własności Gminy Skoczów (druk nr 58).
19.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Skoczów (druk nr 59).
20.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr II/10/2024 z dnia 22 maja 2024 roku w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości (druk nr 57).
21.
Podjęcie uchwały w sprawie pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Gminy Skoczów, z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (druk nr 64).
22.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Skoczów na 2024 rok (druk nr 62).
23.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr LIV/591/2024 Rady Miejskiej Skoczowa z dnia 18 grudnia 2023 roku, w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Skoczów na lata 2024-2035 (druk nr 63).
24.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego, trybu zawarcia umowy dzierżawy z dotychczasowym dzierżawcą i zawarcie kolejnej umowy (druk nr 42).
11.
Informacja Przewodniczącej Rady na temat złożonych interpelacji i zapytań oraz udzielonych odpowiedzi.
12.
Wolne wnioski, informacje, oświadczenia, komunikaty.
13.
Sprawy organizacyjne.
14.
Zamknięcie obrad III sesji Rady Miejskiej Skoczowa.